Despre „Furtuna de idei” sau „brainstorming” (în marketingul digital și nu numai)
În ultimii ani am participat la multe sesiuni de ședinte de tip „furtună de idei”. Cele mai reușite au fost și rămân cele desfășurate în cadrul agențiilor de digital sau al companiilor care au cel puțin o persoană de marketing.
Pentru a avea o sesiune reușită de „brainstorming” puteți să luați în considerare următoarele:
1. Ședința se ține cu un grup de specialiști într-o atmosferă relaxantă și într-un cadru lipsit de rigiditate. (Prin participarea persoanleor care sunt speciliste în diverse domenii, aceste ședințe devin ședințe „sinectice”. Despre sinectică voi scrie în alt articol).
2. Ai nevoie de o persoană care să conducă ședința.
3. Se supune dezbaterii o singură problemă sau un grup de probleme înrudite.
Deci, nu începem să dezbatem cât mai multe idei, spre exemplu: despre creșterea vânzărilor companiei, realizarea profilului consumatorului, comunicarea pe zona de digital, SEO, refacerea sau realizarea website-ului sau alte idei care ne trec prin minte.
Tema trebuie cunoscută înainte de intrarea în ședința de tip „brainstorming”.
Ședința care merge după tiparul „Hai să discutăm despre asta și despre asta” este sortită eșecului și vor urma nenumărate ședințe care vor relua dezbaterile pe aceleași teme.
4. În prima fază se amână criticile și se acceptă toate ideile și soluțiile propuse. Este ideal să se înregistreze ședința sau să se aplice varianta „închisă” (ideile și soluțiile se comunică în scris).
5. Ideile și soluțiile propuse sunt analizate de o comisie de experți pe domeniul dezbătut.
Comisia va fi cea care selectează ideile finale.
Deci, dacă ești patronul unei afaceri și nu ai idee ce înseamnă să-ți faci un website pe o platformă vs altă platformă sau cum să-ți faci o strategie de marketing digital caută să te abții de la imboldul „În final tot eu o să aleg”.
Dacă după una sau mai multe ședințe de „brainstorming” ai senzația că „te învîrți în jurul cozii” atunci poți aplica următoarele:
1. Analizează câte idei ai dezbătut. Sunt prea multe? Atunci concetrează-te pe o singură problemă (cea mai stringentă pentru compania ta).
2. Ai dezbătut o problemă, ai mai multe soluții, nu știi ce să alegi și nu ai cunoștințe de specialist în domeniul dezbătut.
În acest caz apelează la un un expert sau la o comisie de experți pentru a te ajuta.